نمای آجری ساختمان های جالب که باید دید

۱۱ دی ۱۴۰۱

نمای آجری ساختمان های جالب که باید دید

نمای آجری ساختمان ها در سبک های مختلف را اگر کمی دقیقتر ببینیم متوجه خواهیم شد که ساخت و ساز و معماری لایه بیرونی سازه ها با آجر نما یکی از تاثیر گذارترین اتفاقات خواهد شد ! در این مطلب از آجر پارتاک به بررسی و نگاهی دقیق تر به چند نمونه از ساختمان هایی با نمای آجری جالب و متفاوت پرداخته ایم .

 

این ساختمان که با کاربری یک واحد اداری در ایران ، و با نمای آجری طراحی شده است را ببینید

نمای این ساختمان به نظر می رسد که از توده ای عظیم از آجر ساخته شده است ! در طبقه پایین یک سر در ورودی وجود دارد که به نظر می رسد یک غار جالب است، در حالی که آجرکاری در طبقات بالا با فواصلی منظم و مشخص کار شده است و این برای این است که نور در طول روز به داخل ساختمان تابیده شود. یکی دیگر از بخش های جالب این سازۀ آجری پلکانی است که مستقیماً افراد را از بیرون ساختمان به واحد ها می برد.

 

نمای آجری به سبک ویلایی را در این سازه اروپایی ببینید

این خانۀ ویلایی قبلاً در دهه 1950 با آجر ساخته شده بوده است و در بازسازی مجدد به صورت زیر تغییر پیدا کرده است

 

یک ساختمان مسکونی در تهران که تفاوت را میتوان در آن به خوبی دید !

این ساختمان مسکونی در محله ای شلوغ در پایتخت ایران واقع شده است. چیدمان آجرها در نمای این ساختمان زوایای مختلفی دارند و به خوبی نوری که در طول روز دارد را این چینش کنترل میکند ! احترام به حریم خصوصی ساکنان نیز در این طراحی رعایت شده است و در نهایت ظاهر موجی فوق العاده ای به ساختمان بخشیده است.

 

نمای یک مدرسه که آجر ها به خوبی نقش آفرینی کرده اند

دیوارهای این ساختمان که یک مدرسه در بلژیک است با ساختار آجری خود و بافت و رنگ های طبیعی پوشیده شده است. این موضوع الگوها و ترازهای مختلف نمایی را ایجاد کردند که بسیار با یکدیگر همخوانی دارد و در عین حال برای دانش‌ آموزان نیز بسیار جذاب است.

اتاق انتظار سردخانۀ یک بیمارستان در سوئد که طراحان آن آرزو داشتند با استفاده از این سازۀ آجری به خانواده‌ های عزادار مکانی دلنشین بدهند

این اتاق انتظار سردخانه پنجره های بزرگی دارد که باعث کاهش فضای تاریک می شود ، دیوارها با آجرهای انباشته پوشیده شده اند، در حالی که درها و پنجره ها با اسکلت بتنی ساخته شده اند.

 

 

بررسی یک نمای زیبا و کاربردی با قیمت ارزان را در این ساختمان میتوان دید

ساختمان آجری مرکز اسناد حقوق بشر جنوب آسیا که در دهلی هند واقع شده است یک نمونه جالب دیگر از یک چیدمان آجری خلاقانه است که اجازه تهویه مناسب را به ساختمان می دهد و توانسته است در روزهای گرم سال محل برگزاری همایش ها و تجمعات مراجعین خود را از یک آفتاب سوزان به سایه ای دل نشین تبدیل کند !

از آنجایی که جنبه زیبایی شناختی در این سازه مهم بوده است و اما در مقابل بودجۀ کمی در دسترس بوده است ، طراحان با استفاده از معجزه ای به نام آجر توانسته اند با یک قیمت ارزان و به صرفه دیوار اصلی ساختمان این مجتمع را با یک ارتفاع چشمگیر بالا ببرن و به هدف خود در اصول زیبایی شناختی دست یابند

 

بازسازی نمای یک واحد قدیمی

یک شرکت معماری ترجیح داد به جای اینکه کلیه آجرهای یک ساختمان های قدیمی با نوع جدید آن تعویض کند ، از بافت ها و سایه های مختلف آجر برای بازسازی این نما استفاده کند و نتیجه نهایی را اینگونه میتوان برداشت کرد که این نما ضمن به روز شدن دارای شخصیتی است که به هویت نمای ساختمان قدیمی نیز احترام می گذارد !

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
آجر نما
درباره آجر پارتاک
آجر پارتاک ، یک واحد تخصصی تولید و فروش انواع آجر ساده و آجر نسوز ، آجر دکوراتیو ، آجر لفتون و دیگر محصولات آجر با بهترین کیفیت ، قیمت ارزان و خدمات بهتر در خدمت شماست

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود کاتالوگ پارتاک