نمای ساختمان با آجر سفید

۰۸ تیر ۱۴۰۱

نمای ساختمان با آجر سفید

نمای ساختمان با آجر سفید از افزایش گرمای داخل ساختمان جلوگیری می کند زیرا آجر های سفید منعکس کننده خوبی برای گرما هستند. بنابراین، در مناطق کویری و سایر مناطق گرم، برای خنک تر نگه داشتن خانه، استفاده از رنگ سفید بیرونی ساختمان و پوشش‌های سفید برای سقف ضروری است.

شاید موارد بالا برای بله گفتن به نمای ساختمان با آجر و سفید کافی نباشد ، در این مطلب در آجر پارتاک ، پنج دلیل را فهرست کرده ایم که انتخاب نمای سفید برای یک ساختمان در بین دیگر نماها برنده و ارجح نموده است.

در میان بسیاری از رنگ‌هایی که در نمای بیرونی استفاده می‌شود، تحقیقات نشان داده که رنگ سفید بیش از هر رنگ دیگری برای افراد بیشتری در سراسر جهان جذابیت دارد. نماهای سفید چه ساختمان های تاریخی باشند و چه ساختمان های مدرن، بکر به نظر می رسند و هرگز از مد نمی افتند.

نمای ساختمان با آجر سفید | White Building Facade

5 دلیل برای بله گفتن به نمای سفید

1- نمای سفید تازه به نظر می رسد

ساختمان‌های سفید تازه به نظر می‌رسند، ظاهری آرام‌بخش دارند و جلوه‌ای درخشان‌تر می‌دهند. مزیت دیگر این است که ساختمان‌های سفید نور زیادی را منعکس می‌کنند و ظاهری بصری بزرگ‌تر به خانه می‌دهند.

 

2- مناسب برای همۀ سبک های معماری

رنگ سفید برای همه سبک های طراحی معماری مانند خانه های مدرن ، خانه های ییلاقی سنتی و عمارت ها ، خانه های ساحلی و غیره مناسب است. به عنوان مثال ، در تصویر نمایی از یک سازۀ ویلایی تمام سفید با ظاهری مدرن را ببینید ، در این سازه یک نوار شیشه ای نیز طراحی شده که بازتاب محیط و منعکس کننده تغییر رنگ های محیط در طول روز است و باعث پویا شدن نما شده است .

نمای ساختمان با آجر سفید

نمای ساختمان با آجر سفید

 

3- کنتراست خوبی ارائه می دهد

نمای بیرونی سفید یک وضعیت رنگی خنثی ایجاد می کند که در واقع تبدیل به یک بوم عالی برای بهبود جزئیات مختلف معماری می گردد. در این تصویر، فقط ببینید که چگونه ساختمان سفید با کرکره های مشکی لوور و سقف شیبدار، کنتراست شدیدی ایجاد می کند.
خطوط واضح یک ساختمان سفید به آن نمایه ای می بخشد که در پس زمینه آسمان خودنمایی می کند و مانند این مثال به زیبایی با منظره سبز سرسبز تضاد دارد. توجه داشته باشید که چگونه گلدان های سفالی و گل ها دوز خوبی از رنگ را به فضا اضافه می کنند.

4- بهره وری انرژی را تضمین می کند

نمای سفید ساختمان از افزایش گرمای داخل ساختمان جلوگیری می کند زیرا منعکس کننده خوبی برای گرما هستند. بنابراین، در مناطق کویری و سایر مناطق گرم، برای خنک‌تر نگه داشتن خانه، استفاده از رنگ سفید بیرونی ساختمان و پوشش‌های سفید برای سقف ضروری است.
بهترین بخش در مورد ساختمان های سفید این است که در صرفه جویی در هزینه های برق موثر هستند. چگونه؟ از آنجایی که حداقل افزایش گرمای داخلی وجود دارد، فضای داخلی خنک، راحت است و برای خنک کردن فضا به انرژی یا تهویه هوای کمتری نیاز دارد.

5- مقاوم در برابر اشعه

هر چه رنگ روشن تر باشد، بیشتر از اشعه UV جلوگیری می کند. بنابراین، در بین همه رنگ ها، سفید به بهترین وجه اشعه های مضر UV خورشید را دفع می کند. بنابراین، رنگ سفید بیرونی و سایر مواد روکش خارجی مانند کاشی های سفید فضای باز، ACP (پانل های کامپوزیت آلومینیومی) و غیره در معرض نور مستقیم خورشید محو نمی شوند.

در نتیجه ساختمان های سفید رنگ برای مدت طولانی تری تازه به نظر می رسند. با این حال، یکی از اشکالات رنگ سفید در نمای بیرونی ساختمان ها این است که زودتر کثیف به نظر می رسد، به خصوص اگر ساختمان در شهر و یا در کنار یک جاده شلوغ باشد.

 

نکته: همنین شما میتوانید به سراغ رنگ‌ های سفید بیرونی با فناوری محافظ کثیفی بروید. این رنگ ها اجازه نمی دهند کثیفی یا سایر ذرات گرد و غبار به لایه رنگ ساختمان نفوذ کند !

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
آجر نما ,
درباره آجر پارتاک
آجر پارتاک ، یک واحد تخصصی تولید و فروش انواع آجر ساده و آجر نسوز ، آجر دکوراتیو ، آجر لفتون و دیگر محصولات آجر با بهترین کیفیت ، قیمت ارزان و خدمات بهتر در خدمت شماست

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود کاتالوگ پارتاک