آجر نما نسوز

۱۵ دی ۱۴۰۱

آجر نما نسوز

آجر نما نسوز چیست؟

در طراحی دکوراسیون و معماری مصالح مختلفی به کار گرفته می‌شود. به طور کلی مصالح ساختمانی که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرند از تنوع بالایی برخوردارند. برخی از این مصالح به منظور زیبایی بیشتر بنا مورد استفاده می‌گیرند و در عین حال ویژگی‌ها و مزایایی را نیز به دنبال دارند. در این مطلب از آجر پارتاک قصد داریم درباره آجر نما نسوز صحبت کنیم که یکی از مصالح زیبا و کاربردی است که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آجر نما نسوز چیست؟

آجر نما نسوز یا Faced Firebrick یکی از انواع آجر‌های نما است که امروزه کاربرد گسترده‌ای در صنعت ساخت و ساز پیدا کرده است. این نوع آجر نسبت به آجر‌های معمولی از وزن کمتری برخوردار است و برای تزیین نما به کار برده می‌شود. این نوع آجر در برابر رطوبت، آب، گرما و ضربه مقاوم است و از این رو به آن آجر نسوز می‌گویند. مواد تشکیل دهنده این آجر‌ها کانی صد در صد طبیعی است که با فرمولاسیون خاصی به شکل آجر در می‌آید.  آجر‌هاینسوز در طرح‌ها و سایز‌های مختلفی تولید می‌شوند و به طور کلی کاربرد فراوانی در نمای ساختمان‌ها دارند. این آجر‌ها در انواع مختلفی در بازار عرضه می‌شوند که در ادامه بهآن‌هامی‌پردازیم.

انواع آجر نسوز

همانطور که گفته شد، آجر‌های نسوز از تنوع زیادی برخوردارند و در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی در بازار عرضه می‌شوند. در ادامه قصد داریم به برخی از انواع آجر نسوز بپردازیم:

آجر نسوز سفید و طوسی

آجر نسوز طوسی و سفید یکی از انواع آجر‌هاینسوز کاربردی است که معمولا برای طراحی نمای داخلی ساختمان کاربرد فراوانی دارد. این نوع آجر از ترکیب خاک سنگ و خاک نسوز تشکیل می‌شود و قابلیت تولید در طیف‌های مختلف سفید و طوسی را دارد. به سبب رنگی که این آجر دارد، استفاده از آن بسیار رایج است.

آجر نما نسوز سفید مدل کرکره ای

آجر نسوز شاموتی

آجر نما نسوز شاموتی ( Grog Brick ) از نوعی خاک به نام شاموت تشکیل شده است. این خاک از انواع خاک نسوز است که در معادن طبس یافت می‌شود و جزو با‌کیفیت‌ترینخاک‌های موجود در ایران به حساب می‌آید. این نوع آجر امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته و در صنعت ساختمان‌سازی کاربرد زیادی پیدا کرده است. طیف رنگی این آجر پرتقالی، خردلی، کرم و طلایی است و به سبب خاک کمیاب و دمای پخت بالا، قیمت آن نسبت به سایر آجر‌ها بیشتر است.

آجر نما نسوز مشکی و قهوه‌ای

ترکیب این نوع آجر با مصالحی همچون سنگ و کامپوزیت بسیار جذاب و زیبا می‌شود و نمای چشمگیری ایجاد می‌کند. این نوع آجر‌ها در دمای پخت بالایی تولید می‌شوند و به همین دلیل قیمت متفاوت‌تری نسبت به سایر آجر‌هاینسوز دارند.

آجر نما نسوز ( قهوه ای کلاسیک )

تاثیر آجر نما نسوز

همانطور که گفته شد، آجر‌های نسوز به سبب ویژگی‌ها و مزایایی که در خود جای داده‌‌اند، کاربرد وسیعی در صنعت ساختمان‌سازی پیدا کرده‌اند. اگر در طراحی نمای ساختمان خود از این نوع آجر‌ها استفاده کنید و آن را با سایر نما‌هایی که موجودند مقایسه کنید قطعا تفاوت را احساس می‌کنید. در واقع آجر‌هاینسوز در جهت مدرن‌سازی ساختمان‌ها توسط معماران مورد استفاده قرار می‌گیرند و در این زمینه موفق بوده هستند.

ورودی پذیرایی و ساختمان‌ها یکی از مهم‌ترین مکان‌‎هایی است که استفاده از این نوع آجر در آن سبب ایجاد حس گرما و راحتی می‌شود و کسانی به خانه شما می‌آیند با حس بهتری وارد می‌شوند.

مزایای استفاده

استفاده از آجر نما نسوز در صنعت ساختمان‌سازی به سبب مزایایی که به دنبال دارد مورد توجه قرار گرفته‌است. در ادامه قصد داریم به برخی از مزایای استفاده از آجر نسوز در نما اشاره کنیم:

  • این آجر در برابر شرایط مختلف آب و هوایی خصوصا مواردی همچون باران اسیدی مقاومت خوبی از خود نشان می‎دهد.
  • به دلیل نبود مواد آلاینده در ترکیب این آجر سازگاری خوبی با محیط زیست دارد.
  • این آجر همانطور که از نامش مشخص است، مقاومت بالایی در برابر حرارت از خود نشان می‌دهد.
  • آجر نسوز تنوع بسیار بالایی در طرح ، رنگ و اندازه دارد.
  • قیمت آجر نسوز نسبت به سنگ، کامپوزیت و سایر مصالح ساختمانی که برای نما استفاده می‌شوند، کمتر است.
  • این آجر جلوه زیبایی از هنر معماری ایرانی را برای نمای ساختمان شما به ارمغان می‌آورد.
  • آجر نسوز عایق صوتی و اتلاف انرژی مناسبی است.
  • از دیگر مزایای این آجر مقاومت در برابر فرسایش، افتادگی نما، ضربه و خراشیدگی است.

قیمت

به طور کلی عوامل زیادی در تعیین قیمت آجر نسوز موثرند و تحت تاثیر آن‌ها قیمت هر انواع آجر نسوز می‌تواند متفاوت از هم باشد. یکی از موارد مهمی که بر قیمت این آجر تاثیر می‌گذارد، رنگ، طرح و ابعاد آن است که در هر نوع آجر متفاوت است. از دیگر موارد موثر در قیمت می‌توان به دمای کوره‌ای که آجر در آن تولید شده اشاره کرد؛ در اصل هر چه دمای پخت آجر در کوره بیشتر باشد، قیمت نیز افزایش می‌یابد. این دو مورد نسبت به تمامی موارد دیگر تاثیر بیشتری دارند.

نکات مهم در خرید

نکات مهمی وجود دارد که رعایت آنها برای خرید آجر نمانسوز خالی از لطف نیست. موارد زیر برخی از نکاتی است که در خرید آجر نسوز باید به آن‌ها توجه کنید:

  • برای اطمینان از کیفیت آجر می‌توانید آن را از وسط شکسته و عمق آجر را نگاه کنید؛ در صورتی که عمق آجر یک رنگ و کاملا خشک باشد، کیفیت آن مناسب است.
  • آجر نسوز هنگام برخوردار با آجر‌های دیگر باید صدایی همانند صدای برخورد دو سرامیک بدهد. در اصل این صدا نشان دهنده کیفیت و مقاومت بالا، میزان جذب آب کم و تراکم خاک خوب است.
  • توجه کنید سطح آجر حتما یک دست باشد.

سخن آخر| آجر نما نسوز

در این مطلب که به طور اختصاصی در وب سایت آجر پارتاک منتشر شد سعی کردیم به طور کامل شما را با آجر نسوز و هر آنچه که باید درباره‌اش بدانید، آشنا کنیم. در صورتی که قصد خرید آجر نسوز دارید، حتما به این مطالب خصوصا بخش نکات خرید توجه کنید تا انتخابی مناسب داشته باشید. امیدواریم با این مطلب توانسته باشیم اطلاعات کاربردی را در اختیار شما قرار دهیم. در صورتی که نظر، پرسش و یا انتقادی در ارتباط با این مطلب دارید، خوشحال می‌شویم آن را با ما به اشتراک بزارید تا از دیدگاه شما مطلع شویم.

کلمه کلیدی: آجر نما نسوز

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
آجر نما
درباره آجر پارتاک
آجر پارتاک ، یک واحد تخصصی تولید و فروش انواع آجر ساده و آجر نسوز ، آجر دکوراتیو ، آجر لفتون و دیگر محصولات آجر با بهترین کیفیت ، قیمت ارزان و خدمات بهتر در خدمت شماست

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود کاتالوگ پارتاک